» » » 5 maldīgi priekšstati par vasaras riepām

5 maldīgi priekšstati par vasaras riepām

1107 0


Vasaras riepas ir galvenais ceļu satiksmes drošības elements, kas vasaras sezonā ietekmē Jūsu transportlīdzekļa saķeri un vadāmību. Protams, par vasaras riepām ir daudz mītu un maldīgu priekšstatu. Šajā rakstā mēs dalīsimies ar izplatītākajiem mītiem par vasaras riepām un uzzināsim, kas par tām patiešām būtu jāzina. 

 

1. Vasarā var braukt ar ziemas riepām

Braukšana ar ziemas riepām vasarā var būt bīstama. Ziemas riepām ir īpašs protektora raksts un gumijas maisījums, kas izstrādāts, lai nodrošinātu labu saķeri uz ledus, sniega un slapja asfalta zemā temperatūrā. Vasarā, paaugstinoties gaisa temperatūrai, riepas kļūst pārāk mīkstas, kas izraisa strauju nodilumu un transportlīdzekļa vadāmības pasliktināšanos. 

 

Turklāt ziemas riepu nodilums vasarā var būt intensīvāks augstās temperatūras un agresīvāka nodiluma dēļ uz karsta asfalta. Tas var ievērojami samazināt saķeri un ceļu satiksmes drošību. Turklāt ir vērts ņemt vērā, ka ziemas riepas parasti ir mazāk ekonomiskas nekā vasaras vai vissezonas riepas. 

 

Ziemas riepas iesakām nomainīt pret vasaras riepām pavasarī, kad temperatūra pastāvīgi paaugstinās virs 7 grādiem pēc Celsija, kā arī tad, kad ceļa segums un laikapstākļi atļauj. Ziemas riepu nomaiņa pret vasaras riepām ne tikai uzlabos braukšanas drošību, bet arī pagarinās riepu kalpošanas laiku, ilgtermiņā ietaupot naudu.      

 

2. Zemprofila vasaras riepas ir daudz labākas par citām riepām 

Zemprofila jaunas vasaras riepas, kas pārsvarā ir lielākas un platākas, maksā lielu naudu ne tikai iegādājoties, bet arī nomainot. Mēs iesakām to ņemt vērā, īpaši, ja plānojat nomainīt visas četras riepas vienlaikus. 

 

Protams, zināms arī tas, ka zemprofila riepas ir neaizsargātākas pret bojājumiem, īpaši braucot pāri jebkādiem šķēršļiem, piemēram, apmalēm vai bedrēm. Šādos gadījumos riepa ar zemāku profilu var tikt bojāta un dažkārt šķērslim saskaroties ar disku, kas var izraisīt diska izliekšanos un papildu remonta izmaksas. 

 

3. Drīkst braukt ar “plikām”, nolietotām riepām 

Vasarā daudzi autovadītāji izmanto nolietotas un “plikas” riepas. Mēs neiesakām izmantot riepas šādā stāvoklī. Pirmkārt, izmantojot šādas riepas, satiksmes drošība ir īpaši samazināta. Nodilušām riepām ir mazāks protektora atlikums, kas nozīmē mazāku saķeri ar ceļa virsmu, īpaši slapjā vai lietainā laikā. Tas palielina risku paslīdēt un zaudēt kontroli pār transportlīdzekli. 

 

Turklāt, ja mašīnai ir nodilušās riepas, tad uz slapja ceļa tas var novest pie hidroplanēšanas, kad riepas pilnībā zaudē kontaktu ar ceļu ūdens plēves dēļ starp riepu un ceļu. 

 

Nolietotām riepām ir arī paaugstināts pārduršanas un sprādziena risks. Materiāla izturības zuduma un samazināta protektora biezuma dēļ riepa var vieglāk tikt bojāta un braukšanas laikā pat uzsprāgt, kas nopietni var apdraudēt gan autovadītāju, gan apkārtējos. Atgādinām, ka likumdošana nosaka minimālo riepu atlikumu vasaras periodā 1.6 mm. 

 

4. Riepu balansēšana nav nepieciešama

Atgādinām mūsu lasītājiem, ka riepu balansēšana ir nepieciešama gan uzstādot jaunas riepas, gan pēc to uzglabāšanas. Kāpēc ir tā? Te ir atbilde – nelīdzsvarotība var rasties ne tikai ar riepu, bet arī ar pašu disku. Turklāt braukšanas laikā riepas var nolietoties nevienmērīgi, piemēram, spēcīgas bremzēšanas vai citu faktoru dēļ, kas izraisa nevienmērīgu protektora nodilumu.  

 

Ja riepa nav balansēta, tā var izraisīt vibrācijas, kas var negatīvi ietekmēt transportlīdzekļa vadāmību, stabilitāti un kopējo riepas kalpošanas laiku. Tāpēc ietaupījumi uz balansēšanu galu galā var radīt daudz nopietnākas problēmas un izmaksas. 

 

5. Vasarā var braukt ar vissezonas riepām 

Kopumā tas ir iespējams un daudzi cilvēki tā arī brauc. Protams, loģiski, ka vasaras riepas ir paredzētas vasaras sezonai. Vasaras riepas nodrošina lielisku saķeri, ļauj viegli vadīt automašīnu pat lielā ātrumā un efektīvi bremzēt. 

 

Vissezonas riepas uz vasaras asfalta nedarbojas tik labi kā vasaras riepas un ne tik uzticami uz ziemas ceļiem kā ziemas riepas. Tomēr tie nodrošina iespēju izvairīties no riepu maiņas katru sezonu un tikt galā ar dažādiem ceļa apstākļiem no vasaras karstuma līdz ziemas snigšanai. Protams, tas ir Jūsu ziņā! 

http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/